dijous, d’agost 11, 2005

FISCALITZEM-NOS TOTS PLEGATS

Ara que conduir i parlar pel telèfon mòbil, no cordar-se el cinturó i altres infraccions es sancionen des de dimecres amb multes de fins a 300 euros, mesura que aplaudeixo, potser és el moment de fiscalitzar la Dirección General de Tráfico i el Servei Català del Transit. Els conductors hem de circular complint les normes i sinó les respectem ens han de multar perquè sinó fos així la xarxa viària seria can pi**. Podem entrar a debatre si anar a cent vint per l’autopista és una velocitat inferior a la tecnologia que tenen els automòbils, però aquest no és el tema. Fiscalitzar els organismes esmentats és necessari i de justícia social perquè la senyalització a les carreteres catalanes és pèssima. Algú que no disposi d’un mapa de carreteres i volgués anar de Camprodon a Premià de Mar ho tindria francament difícil. Moltes ciutats no estan senyalitzades fins a l’entrada del municipi. No et pot tolerar l’estat mediocre de moltes de les carreteres. Mal enquitranades, amb bonys, forats i les línies despintades. No cal recordar que algun dels accidents mortals que cada dilluns quan ens despertem ens posa la pell de gallina és per culpa del mal estat de les carreteres. Que els responsables de regular el transit ens facin de papes i mames amb campanyes als mitjans està molt bé, però no es poden oblidar de coses tan elementals. La gent només es recorda d’aquests organismes en les operacions sortida quan porten tres hores atrapats a l’autopista com autèntics borregos. Llavors, com els cargols, treuen el cap els llestos de torn (també els polítics que estan a l’oposició) i reclamen més previsió. Més previsió què significa? Vint-i-cinc carrils perquè tothom vol sortir a la mateixa hora i al mateix moment tres dies l’any? Doncs, rotundament no!