dissabte, de març 19, 2005

ALGUNA COSA HA FALLAT

Des dels tres anys i fins els setze me’ls vaig passar a l’Escola Pia d’Olot aprenen aquelles coses que em venien de gust. Sóc incapaç de recordar com es fa una arrel quadrada o com funciona una mecanisme tecnològic. La memòria és selectiva i en el meu cas, destructiva. Però, alguna cosa ha fallat en aquell procés d’aprenentatge a les aules d’aquell “colegit” davant d’una de les places on vaig descobrir alguns dels secrets d’aquesta vida.
Les assignatures de religió existien, però tampoc ens obligaven a recordar i saber-nos les peripècies i els fets d’una de els novel·les més interessants de la història de la literatura. Dic que ha fallat perquè no tinc la més mínima consciència religiosa. Ni catòlica, ni budista, ni islamista... de cap tipus. Tantes hores escoltant paraules de l’evangeli segons sant (el que us vingui de gust) i res. Cap dels meus amics va a missa i les converses que tenim vuit anys després de deixar aquelles aules són més de caire crític amb el poder de les religions, que de la consciència religiosa en si.
Vist amb poc més de vint anys, crec que podríem haver après a escriure molt millor, a comprendre el que passa al nostre voltant, a debatre, a ser crítics i entendre que al segle XXI els dogmes només serveixen per adormir les consciències.